Verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot

Voimassa 1.6.2023 alkaen, päivitetty 1.11.2024

Yleistä verkkokaupasta

Tästä osiosta löydät Clewer Technology Oy:n verkkokaupan ehdot. Kauppasuhteessa noudatetaan Suomen ja EU:n kuluttajakauppaa, etämyyntiä, mainontaa ja markkinointia koskevaa lainsäädäntöä. Yritysasiakkaiden osalta noudatetaan Suomen kauppalakia. Käyttäjä hyväksyy ehdot tilauksen tehdessään.

Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille. Toimitamme tuotteita Manner-Suomen alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen muutoksiin.

Verkkokaupan tiedot

Clewer Technology Oy (Y-tunnus 2372046-5)
Osoite: Autoilijankatu 7, 20780 Kaarina
Sähköposti: info@clewer.com
P. +358 44 480 8808

Palautusosoite:
Clewer Technology Oy/ Verkkokauppa
Autoilijankatu 7, 20780 Kaarina

Tuotteet ja tilaaminen

Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta https://clewer.fi/verkkokauppa/, verkkokaupan ostoskorin kautta. Jos sinulla on kysyttävää tilaukseen liittyen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@clewer.com tai puhelimitse p. +358 44 480 8808.

Kunkin tuotteen tiedot ja tilaushetken hinta ilmoitetaan tuotesivuilla. Ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Kaikilla verkkokaupassa myynnissä olevilla tuotteilla on yhden (1) vuoden takuu, ellei tuotteen tuotesivulla ilmoiteta pidemmästä takuuajasta.
Asiakkaan tulee syöttää tietonsa tilausta tehdessään.

Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen lähetetään tilausvahvistus.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan pääsääntöisesti tilauksen yhteydessä. Tietyt tuotteet on kuitenkin mahdollista tilata myös laskulla. Mikäli Asiakas haluaa maksaa tilauksensa laskulla, tulee hänen ottaa yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse asiasta sopimiseksi.

Verkkokaupassa maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta. Paytrail Oyj:n kautta voidaan maksaa kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeilla. Korttimaksaminen: Visa ja Mastercard. Mobiilimaksaminen: MobilePay sekä Siirto.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181820
asiakaspalvelu@paytrail.com
www.paytrail.com

Toimitusaika

Postitamme varastossa olevia tuotteita vähintään yhtenä arkipäivänä viikossa. Tavanomainen toimitusaika tuotteille on seitsemän (7) päivää. Tuotekohtainen toimitusaika voi kuitenkin vaihdella ja mikäli tuotteen arvioitu toimitusaika poikkeaa edellä kerrotusta tavanomaisesta toimitusajasta, toimitusaika on ilmoitettu tuotesivulla.

Lopullinen toimitusaika määräytyy mm. varastotilanteen ja kuljetusliikkeiden ajoaikataulujen mukaan, ja voi poiketa esitetystä arviosta.

Emme vastaa toimituksen viivästymisen johdosta mahdollisesti aiheutuneista kuluista emmekä verkkokaupastamme johtumattomista toimitusviivästyksistä.

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimitamme tilaukset Suomessa Postin tai DB Schenkerin välityksellä asiakkaan valitsemaan noutopisteeseen, tai muutoin asiakkaan kanssa sovitulla tavalla. Jos kyse on erillisrahdilla toimitettavasta tuotteesta, tilaus toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.

Veloitamme lähetettävistä tilauksista toimituskulut. Voit tarkastaa tilauksesi toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan.

Asiakkaalla on aina myös mahdollisuus noutaa itse tilauksensa veloituksetta. Mikäli haluat itse noutaa tilauksesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme noutoajankohdan sopimiseksi.

Erillisrahdit

Mikäli tilausta ei voida esim. tuotteen/tuotteiden suuren koon tai painon vuoksi toimittaa Postin tai DB Schenkerin noutopisteeseen, tuotteet toimitetaan Postin tai DB Schenkerin tai muun tavarankuljetusliikkeen välityksellä asiakkaalle erillisrahtina, jolloin niiden toimituskulut määräytyvät tuotekohtaisesti.

Erillisrahdista mainitaan aina tuotesivulla sekä kassalla toimitustapaa valittaessa. Rahdista aiheutuvista kuluista sovitaan tällöin aina erikseen asiakkaan kanssa. Erillisrahdista aiheutuvat kulut veloitetaan asiakkaalta aina erikseen laskulla. Mikäli asiakas ei hyväksy rahdista aiheutuvia kuluja, asiakas voi perua tilauksensa.

Asiakkaan on huolehdittava siitä, että joku on tuotteiden saapuessa paikalla vastaanottamassa, tarkastamassa ja kuittaamassa toimituksen. Mikäli tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana ja vahinko on ulkoisesti havaittavissa, tulee vastaanottajan tehdä kuljetusyrityksen rahtikirjaan asiasta huomautus heti lähetystä vastaanottaessa, sekä lisäksi ilmoittaa asiasta asiakaspalveluumme.

Vauriot kuljetuksen aikana

Vauriot, jotka ovat muodostuneet toimituksen aikana, tulee ilmoittaa asiakaspalveluun välittömästi havainnon jälkeen, kuitenkin viimeistään kahden (2) vuorokauden kuluessa paketin noudon tai vastaanottamisen jälkeen.

Palautusoikeus

Ennen tuotteen palautusta, asiakkaan tulee aina ottaa yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse info@clewer.com tai puhelimitse +358 44 480 8808, jolloin asiakkaalle annetaan tarkemmat ohjeet tuotteen palautusta varten ja tarvittaessa selvitetään mahdolliset palautuskustannukset.

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa tilaamansa tuotteet. Palautusoikeus päättyy 14 päivän kuluessa siitä, kun asiakas on vastaanottanut tuotteet. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita muutoin kuin niissä tapauksissa, joissa tuote on viallinen.

Asiakas vastaa tuotteiden palautuskustannuksista.

Asiakas vastaa palautettavien tuotteiden huolellisesta suojaamisesta, jotta ne eivät vaurioidu kuljetuksen aikana. Mikäli palautuneet tuotteet ovat vaurioituneet palautuksen aikana puutteellisen suojaamisen vuoksi, emme voi välttämättä hyvittää tuotteen ostohintaa.

Asiakkaan tulee tehdä palautusilmoitus ensisijaisesti sähköpostilla. On suositeltavaa käyttää alla olevaa
peruuttamislomakkeen mallia palautusilmoituksen tekemiseen:

Peruuttamislomakkeen malli:

Vastaanottaja: info@clewer.com

Viesti:
Ilmoitan/Ilmoitamme (*), että haluan/haluamme (*) peruuttaa tekemäni/tekemämme (*) sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista (*) / seuraavan palvelun suorittamista (*):
Tilauspäivä (*)/Vastaanottopäivä (*)
Kuluttajan nimi (*) / Kuluttajien nimet (*)
Kuluttajan osoite (*) / Kuluttajien osoitteet (*)
Kuluttajan allekirjoitus (*) / Kuluttajien allekirjoitukset (*) (vain jos lomake täytetään paperimuodossa)
Päiväys
(*) Tarpeeton yliviivataan.

Tuotereklamaatiot

Mikäli haluat tehdä reklamaation ostamastasi tuotteesta tai tiedustella takuusta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse (info@clewer.com)

Mikäli tuote on viallinen, Clewer Technology Oy vastaa virheen korjaamisesta tai hyvittämisestä asiakkaalle
kuluttajasuojalain mukaisesti.

Maksupalautukset

Asiakkaan palauttaessa tuotteen palautusehtojemme mukaisesti, palautamme tuotteen hinnan viivytyksettä. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt ostaessaan tuotteen verkkokaupasta. Voimme kuitenkin pidättäytyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tuotteen takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin. Mikäli käyttöönotetun tuotteen arvo on alentunut tai se on tullut käytön vuoksi myyntikelvottomaksi, asiakas vastaa arvonalentumisesta tai vaihtoehtoisesti tuotteen koko arvosta.

Jos asiakas on tilatessaan valinnut lisäpalveluna esimerkiksi toimituksen kotiovelle, lisäpalvelusta aiheutuneita toimituskuluja ei palauteta asiakkaalle.

Oikeus evätä tilaus

Mikäli jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, pidätämme oikeuden kaupan perumiseen. Huomioithan, että ostoskori ei varaa tuotteita varastosta ennen kuin tilaus on maksettu.

Erimielisyyksien ratkaiseminen

Osapuolet pyrkivät ratkaisemaan tästä sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluteitse. Mikäli sovintoratkaisuun ei päästä, asiakas voi nostaa sopimuksesta johtuvan kanteen Clewer Technology Oy:tä vastaan joko Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomipiirissä hänellä on asuinpaikka. Jollei asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa.

Lisäksi asiakas voi saattaa riidan kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi: Kuluttajariitalautakunta, PL 306, 00531 Helsinki, Suomi, www.kuluttajariita.fi.