Verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot

Voimassa 1.5.2022 alkaen

Yleistä verkkokaupasta

Tästä osiosta löydät Clewer Technology Oy:n verkkokaupan ehdot. Kauppasuhteessa noudatetaan Suomen ja EU:n kuluttajakauppaa, etämyyntiä, mainontaa ja markkinointia koskevaa lainsäädäntöä. Yritysasiakkaiden osalta noudatetaan Suomen kauppalakia. Käyttäjä hyväksyy ehdot tilauksen tehdessään.

Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille. Toimitamme tuotteita Manner Suomen alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen muutoksiin.

Verkkokaupan tiedot

Clewer Technology Oy (Y-tunnus 2372046-5)
Osoite: Autoilijankatu 7, 20780 Kaarina
Sähköposti: tomi.leppalehto@clewer.com
p +358 40 592 0809

Palautusosoite:
Clewer Technology Oy/ Verkkokauppa
Autoilijankatu 7, 20780 Kaarina

Tuotteet ja tilaaminen

Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.clewer.com, verkkokaupan ostoskorin kautta. Jos sinulla on kysyttävää tilaukseen liittyen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse tomi.leppalehto@clewer.com.

Kunkin tuotteen tiedot, tilaushetken hinta ja mahdollinen takuu ilmoitetaan Palvelun tuotesivuilla. Ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Asiakkaan tulee syöttää tietonsa tilausta tehdessään. Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen lähetetään tilausvahvistus.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan pääsääntöisesti tilauksen yhteydessä. Tietyt tuotteet on kuitenkin mahdollista tilata myös laskulla, mikä käy ilmi kyseisten tuotteiden tuotesivuilta.

Verkkokaupassa maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta. Tuotekohtaiset maksutapavaihtoehdot löytyvät tuotesivuilta.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181820
asiakaspalvelu@paytrail.com
www.paytrail.com

Toimitusaika

Tuotekohtainen toimitusaika voi vaihdella, ja arvio toimitusajasta on ilmoitettu tuotesivulla. Postitamme varastossa olevia tuotteita vähintään yhtenä arkipäivänä viikossa. Tilaustuotteiden toimitusaika on pidempi, ja mikäli kyse on tilaustuotteesta, asiasta ilmoitetaan kyseisen tuotteen tuotesivuilla.

Lopullinen toimitusaika määräytyy mm. varastotilanteen ja kuljetusliikkeiden ajoaikataulujen mukaan, ja voi poiketa tuotesivulla esitetystä arviosta. Emme vastaa toimituksen viivästymisen johdosta mahdollisesti aiheutuneista kuluista emmekä verkkokaupastamme johtumattomista toimitusviivästyksistä.

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimitamme tilaukset Suomessa DB Schenkerin välityksellä asiakkaan valitsemaan DB Schenkerin noutopisteeseen, paitsi jos kyse on erillisrahdilla toimitettavasta tuotteesta. Saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestitse tilauksen yhteydessä asiakkaan ilmoittamaan puhelinnumeroon. Asiakas voi lisäpalveluna ja lisäveloituksella tilata tuotteiden toimituksen kotiovelle. Veloitamme lähetettävistä tilauksista toimituskulut. Voit tarkastaa tilauksesi toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Asiakkaalla on aina myös mahdollisuus noutaa itse tilauksensa veloituksetta. Mikäli haluat itse noutaa tilauksesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme noutoajankohdan sopimiseksi.

Erillisrahdit

Mikäli tilausta ei voida esim. tuotteen suuren koon tai painon vuoksi toimittaa DB Schenkerin noutopisteeseen, tuotteet toimitetaan DB Schenkerin tai muun tavarankuljetusliikkeen välityksellä asiakkaalle erillisrahtina, jolloin niiden toimituskulut määräytyvät tuotekohtaisesti. Erillisrahdista mainitaan aina tuotesivulla, ja rahdista aiheutuvista kuluista sovitaan tällöin aina erikseen asiakkaan kanssa. Mikäli asiakas ei hyväksy rahdista aiheutuvia kuluja, asiakas voi perua tilauksensa.

Asiakkaan on huolehdittava siitä, että joku on tuotteiden saapuessa paikalla vastaanottamassa, tarkastamassa ja kuittaamassa toimituksen. Mikäli tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana ja vahinko on ulkoisesti havaittavissa, tulee vastaanottajan tehdä kuljetusyrityksen rahtikirjaan asiasta huomautus heti lähetystä vastaanottaessa, sekä lisäksi ilmoittaa asiasta asiakaspalveluumme.

Vauriot kuljetuksen aikana

Vauriot, jotka ovat muodostuneet toimituksen aikana, tulee ilmoittaa asiakaspalveluun välittömästi havainnon jälkeen, kuitenkin viimeistään kahden (2) vuorokauden kuluessa paketin noudon tai vastaanottamisen jälkeen.

Palautusoikeus

Ennen tuotteen palautusta, asiakkaan tulee aina ottaa yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse tomi.leppalehto@clewer.com tai puhelimitse +358 40 592 0809, jolloin asiakkaalle annetaan tarkemmat ohjeet tuotteen palautusta varten ja tarvittaessa selvitetään mahdolliset palautuskustannukset.

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa tilaamansa tuotteet. Palautusoikeus päättyy 14 päivän kuluessa siitä, kun asiakas on vastaanottanut tuotteet. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita muutoin kuin niissä tapauksissa, joissa tuote on viallinen.

Asiakas vastaa tuotteiden palautuskustannuksista.

Asiakas vastaa palautettavien tuotteiden huolellisesta suojaamisesta, jotta ne eivät vaurioidu kuljetuksen aikana. Mikäli palautuneet tuotteet ovat vaurioituneet palautuksen aikana puutteellisen suojaamisen vuoksi, emme voi välttämättä hyvittää tuotteen ostohintaa kokonaisuudessaan.

Tuotteiden mukana asiakkaalle toimitetaan palautuslomake, joka tulee toimittaa palautettavien tuotteiden yhteydessä verkkokaupalle. Asiakkaalla on kuitenkin lakisääteinen oikeus tehdä palautusilmoitus myös muulla yksiselitteisellä tavalla kuten sähköpostilla. Asiakas voi halutessaan käyttää alla olevaa peruuttamislomakkeen mallia tehdessään palautusilmoituksen.

Malli peruuttamislomake

Clewer Technology Oy, Autoilijankatu 7, 20780 Kaarina, tomi.leppalehto@clewer.com.

Ilmoitan/Ilmoitamme (*), että haluan/haluamme (*) peruuttaa tekemäni/tekemämme (*) sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista (*) / seuraavan palvelun suorittamista (*):

Tilauspäivä (*)/Vastaanottopäivä (*)
Kuluttajan nimi (*) / Kuluttajien nimet (*)
Kuluttajan osoite (*) / Kuluttajien osoitteet (*)
Kuluttajan allekirjoitus (*) / Kuluttajien allekirjoitukset (*) (vain jos lomake täytetään paperimuodossa)
Päiväys
(*) Tarpeeton yliviivataan.

Tuotereklamaatiot

Mikäli haluat tehdä reklamaation ostamastasi tuotteesta tai tiedustella takuusta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse (tomi.leppalehto@clewer.com).

Mikäli tuote on virheellinen, Clewer Technology Oy vastaa virheen korjaamisesta tai hyvittämisestä asiakkaalle kuluttajasuojalain mukaisesti.

Maksupalautukset

Asiakkaan palauttaessa tuotteen palautusehtojemme mukaisesti, palautamme tuotteen hinnan viivytyksettä. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt ostaessaan tuotteen verkkokaupasta. Voimme kuitenkin pidättäytyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tuotteen takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin. Mikäli käyttöönotetun tuotteen arvo on alentunut tai se on tullut käytön vuoksi myyntikelvottomaksi, asiakas vastaa arvonalentumisesta tai vaihtoehtoisesti tuotteen koko arvosta.

Jos asiakas on tilatessaan valinnut lisäpalveluna esimerkiksi toimituksen kotiovelle, lisäpalvelusta aiheutuneita toimituskuluja ei palauteta asiakkaalle.

Oikeus evätä tilaus

Mikäli jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, pidätämme oikeuden kaupan perumiseen. Huomioithan, että ostoskori ei varaa tuotteita varastosta ennen kuin tilaus on maksettu.

Erimielisyyksien ratkaiseminen

Osapuolet pyrkivät ratkaisemaan tästä sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluteitse. Mikäli sovintoratkaisuun ei päästä, asiakas voi nostaa sopimuksesta johtuvan kanteen Clewer Technology Oy:tä vastaan joko Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomipiirissä hänellä on asuinpaikka. Jollei asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa.

Lisäksi asiakas voi saattaa riidan kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi: Kuluttajariitalautakunta, PL 306, 00531 Helsinki, Suomi, www.kuluttajariita.fi.